Cíle a trasy

Přeskočit na filtr Přeskočit na obsah

Moravskoslezský kraj

Můžete filtrovat seznam cílů, tras a tipů na výlet podle uvedených parametrů. Nezaškrtnutí žádné volby znamená zobrazení všech objektů.

Lesní park překvapení

• Rychlé občerstvení
  • Suvenýry
Dopravní dostupnost autem

Příjezd od Českého Těšína/Skoczowa po silnici 941/Katovická - na světelné křižovatce u Tesca odbočit vlevo, pokračovat po ul. Cieszyńska - na kruhovém objezdu vpravo na ul. Ignacego Daszyńskiego - na dalším kruhovém objezdu v centru u městského úřadu vlevo  na ul. Michała Graźyňskiego, která se za mostem přes Wislu stáčí mírně doprava a přechází v ul. Szpitalna. Po ul. Szpitalna jpokračujeme cca 350 m a na první křižovatce  doprava na ul. Sanatoryjna. Po cca 1,1 km  doleva směrem na ul. Zdrojowa. Po této ulici dojezd po cca 800 m  ke vstupu do parku. Na parkoviště pokračovat rovně do kopce. Parkoviště se nachází nad parkem, před vjezdem do areálu hotelu Belveder.

MHD zastávka
Vzdálenost vlakové zastávky
2 km
Pěšky vzdálenost od centra
2 ,5 km (po vyznačené turistické trase, žlutá lázeňská trasa začínající u městského úřadu)
Charakteristika

Lesní park se nachází ve městě Ustroň, městské části Zawodzie na svahu hory Równica. Jde o kombinaci zoologické zahrady a obory zaměřené převážně na lesní zvěř a ptactvo. Některá zvířata se pohybují po parku volně. V parku dále najdete naučnou stezku a edukační centrum, umožňující poznávat přírodu a zvířata žijící v polských lesích. Za největší zajímavost se považuje ukázka létání dravých ptáků. Na rodiny s dětmi čeká v parku pohádková alej s pohyblivými expozicemi známých pohádek a dětské hřiště.
Město Ustroň je lázeňsko-rekreační městečko s cca 16  tis. obyvatel. Leží v údolí řeky Wisly a je obklopeno hřebeny Slezských Beskyd - Lipowski Groń (743 m n. m.), Równica (884 m n.m.), Velká Čantoryje (995 m n.m.) a Malá Čantoryje (886 m n. m.).

Otevírací doba

1.dubna - 31.října 9,00 - 18,00 hod., 1.listopadu - 31. března 10,00 - 16,00 hod.

Vstupné

Snížené vstupné: děti a studenti, senioři nad 60 let
Bezplatný vstup: děti do 3 let, osoby se zdravotním postižením, osoby nad 75 let

Zajímavosti

Park dinozaurów Ustroń (Park dinosaurů), Górski park Rownica (Horský park Rownica), Muzeum Ustrońskie J. Jarockiego (Ustroňské muzeum J. Jarockého), Kolej Linowa „Czantoria” (Lanovka na Čantoryji), Muzeum Regionalne  Stara Zagroda  (Regionální muzeum Stara Zagroda)