Cíle a trasy

Přeskočit na filtr Přeskočit na obsah

Moravskoslezský kraj

Můžete filtrovat seznam cílů, tras a tipů na výlet podle uvedených parametrů. Nezaškrtnutí žádné volby znamená zobrazení všech objektů.

Radegast

Typ trasy
  • Naučná stezka
Charakter trasy
  • místní (z bodu A do bodu B a zpět po téže trase)
Délka trasy
4 km
Převýšení
119 m
Náročnost trasy - pro vozíčkáře nevhodná
  • Velká (bez asistence nesjízdný terén, prudší stoupání/klesání)
Náročnost trasy - pro vozíčkáře
  • Černá: určena pro vozíčkáře s doprovodem a terénní elektrické vozíčky; trasa může vést i po cestách s přírodním povrchem, který se může při deštivém počasí místy mírně podmočit nebo rozbahnit; stoupání do 12%, občas max. 20%; příčný sklon max. 8%; šířka cesty v rovných úsecích min. 1 m, v zatáčkách 1,2 m, krátké přímé průjezdy min. 0,8 m; stupně max. 7 cm
Dopravní dostupnost autem

Směr od Rožnova pod Radhoštěm: po silnici č. E442, v obci Prostřední Bečva odbočka doleva - ukazatel Pustevny. Ze směru od Bílé jede po silnici  56, potom směrem na Rožnov pod Radhoštěm po silnici  E 442, v obci Prostřední Bečva odbočka doprava dle ukazatele Pustevny. Cesta končí na parkovišti. - dále zákaz vjezdu.

MHD zastávka

Sezóna

Celoročně

Charakteristika

Trasa dlouhá čtyři kilometry vede z Pusteven (1018 m.n.m.) kolem vyhlídkového altánu Cyrilka a sochy pohanského boha Radegasta po hřebeni radhošťského masívu. Při výšlapu se otevírá pohled do Frenštátské kotliny, v dálce se rýsuje věž štramberského hradu Trúba, kopce Čertův mlýn (1207 m.n.m.), Kněhyně i nejvyšší beskydský vrchol Lysá hora (1323 m.n.m.), na jejímž vrcholu stojí věž vysílače.

Zajímavosti

Horské sídlo Pustevny - Jurkovičovy stavby, socha Radegasta, kaple Cyrila a Metoděje