Cíle a trasy

Přeskočit na filtr Přeskočit na obsah

Moravskoslezský kraj

Můžete filtrovat seznam cílů, tras a tipů na výlet podle uvedených parametrů. Nezaškrtnutí žádné volby znamená zobrazení všech objektů.

Kamenec (trasa)

Typ trasy
  • Naučná stezka
Charakter trasy
  • místní (z bodu A do bodu B a zpět po téže trase)
Délka trasy
2 km
Převýšení
10 m
Náročnost trasy - pro vozíčkáře nevhodná
  • Velká (bez asistence nesjízdný terén, prudší stoupání/klesání)
Náročnost trasy - pro vozíčkáře
  • Černá: určena pro vozíčkáře s doprovodem a terénní elektrické vozíčky; trasa může vést i po cestách s přírodním povrchem, který se může při deštivém počasí místy mírně podmočit nebo rozbahnit; stoupání do 12%, občas max. 20%; příčný sklon max. 8%; šířka cesty v rovných úsecích min. 1 m, v zatáčkách 1,2 m, krátké přímé průjezdy min. 0,8 m; stupně max. 7 cm
Dopravní dostupnost autem

Od Frýdku - Místku po silnici 56 do Frýdlantu nad Ostravicí do centra obce, které projedete a jedete dále směr na Ostravici, před železničním přejezdem odbočka doleva na Novou Ves, před prvním mostem - Harcovským odbočka doleva na parkoviště. Ze směru od Ostravice odbočka na Frýdlant nad Ostravicí, za železničním přejezdem odbočka doprava směr na Novou Ves, asi po 400 m před Harcovským mostem odbočka doleva na parkoviště.

MHD zastávka
E-mail: salamandr@salamandr.info
Web: www.salamandr.info
Směr trasy

Trasa vede po březích Ostravice. Začíná u Harcovského mostu, vede podél řeky Ostravice - po proudu, přes lávku pro pěší z Frýdlantu na Lubno, dále po druhém břehu Ostravice proti proudu, kde asi po půl kilometru končí v lese.

Sezóna

Celoročně

Charakteristika

Trasa přírodovědecké stezky vede po březích Ostravice v prostoru mezi Harcovským mostem a lávkou pro pěší z Frýdlantu na Lubno. Naučná stezka je určená zejména k ekologické výchově dětí, studentů frýdlantských škol apod. Stezka je na přístupových místech značena směrovými šipkami a charakteristickými značkami.

Zajímavosti

Na 7 zastaveních se dočtete zajímavosti z historie krajiny, něco o vodě, lužním lese, rostlinách a živočiších, kteří zde žijí, i o těch, kteří zde „přivandrovali“.