Cíle a trasy

Přeskočit na filtr Přeskočit na obsah

Moravskoslezský kraj

Můžete filtrovat seznam cílů, tras a tipů na výlet podle uvedených parametrů. Nezaškrtnutí žádné volby znamená zobrazení všech objektů.

Lázeňská trasa v Turčianských Teplicích

Typ trasy
  • Jiné
Charakter trasy
  • okružní (z bodu A do bodu A)
Délka trasy
1,3 km
Převýšení
Minimální (cca 6 m)
Náročnost trasy - pro vozíčkáře nevhodná
  • Malá (rovina, mírné stoupání/klesání, vozíčkářem sjízdné bez asistence)
Náročnost trasy - pro vozíčkáře
  • Modrá: určena pro zdatné vozíčkáře, vozíčkáře s doprovodem, handbiky a elektrické vozíčky; vede po cestách s asfaltovým, betonovým nebo i přírodním zpevněným povrchem, který se však ani při deštivém počasí nepodmočí a nerozbahní; většinou bez stoupání nebo max. stoupání 8%; příčný sklon max. 2%; šířka cesty min. 1,8 m, krátké přímé průjezdy min. 1,0 m; stupně max. 2 cm
Dopravní dostupnost autem

Cesta na parkoviště 1 (u budovy SLP): ze silnice I/65 sjezd na Turčianske Teplice, na první křižovatce odbočit vlevo (ul. Banská), po cca 300 m odbočit doprava na Stará Hájska cesta, po 100 m odbočit vlevo na ul. Partizánská, po 400 m odbočit vpravo na ul. Školská a po dalších 300 m opět doprava na ulici SNP (Slovenského národného povstania) až k parkovišti SLP

Cesta na parkoviště 2: Ze směru od Martina po silnici I/65, první sjezd na Turčianské
Teplice, odbočit doprava na ul. SNP, po cca 1,1 km na křižovatce rovně na ul. Bánská, zde zaparkovat před obchodním centrem a začátkem pěší zóny.

MHD zastávka

3. Pramen Kollár

4. Pramen Modrý bazén

5. Pramen Živena

6. Ul. SNP (budova Slovenských léčebných koupelí)

Charakteristika

Trasa prochází centrem města Turčianské Teplice, vede po místních komunikacích, pěší zóně a lázeňském parku. Je to nenáročná, oddychově-relaxační trasa určená pro milovníky přírody a minerálních pramenů. Tento okruh městem o délce cca 1,3 km je vhodný i pro méně zdatné vozíčkáře a vozíčkáře bez doprovodu.

Trasa byla zmapována od budovy Slovenských léčebných koupelí (ul. SNP), ve které se nachází hlavní minerální pramen (ten mapován nebyl), Lázeňským parkem k prameni Kollar. Přístupnost tohoto pramene je pouze pro mobilní osoby, protože byl architektonicky řešen ve sníženém podlaží s přístupem po schodech. Putování městem pokračuje po pěší zóně (ul. SNP) kolem nejstarší budovy koupelí Modrý bazén s dalším pitným pramenem, přístupným i osobám na vozíku. Poslední zastávkou je Pitný pramen Živena. Nachází se před vstupem do lázeňského areálu, na ul. Partizánská. I tento pramen je přístupný. Odtud je možné se vrátit zpět po pěší zóně k výchozímu bodu.

Lázeňský park je kromě pestré flóry ozvláštněn fontánou, uměleckými kovářskými díly a souborem netradičních laviček v uměleckém provedení. Trasa spojuje prvky přírody, umění s prvky původní i moderní architektury.

Provozní doba

Celoročně

Vstupné

Ne

Zajímavosti

SPA a Aquapark, galéria Mikuláša Galandu, potok Teplica, lesopark Bôr s náučnými stezkami a bežeckými trasami